SURDEGSBRÖD

2012-09-05 @ 00:55:35

HEJ PÅ ER, jag tänkte att jag kan ju blogga lite då jag ligger i sägen med hosta och tusen tankar snurrandes i huvudet. Det är mycket kul som händer här i Stockholm och det är nya spännande saker som är på gång! Nu har jag ju varit i Stockholm i lite över en vecka och det är lite saker som jag har noterat och funderat över. Bland annat det här med Söder, alltså den södra delen av Stockholm. Jag trivs på söder, det är väldigt fina omgivningar där och trevliga människor. Men vissa saker tycker jag är lite komiska som tex det här med surdegsbrödet. Det har blivit en så enorm trend i Stockholm och främst då bland söder hipsters som tar hand om denna surdeg som om de vore deras hund. Degen ska nämligen matas, luftas och tas om hand. Väldigt intressant kan man tycka. Men det som jag tyckte var det mest intressanta i det här med surdegarna är att det nu finns hotell för surdeg. Där kan man då lämna in sin deg då man ska resa bort. Då blir den omhändertagen och bara att hämta när man kommer tillbaka ifrån semestern. Perfekt, eller hur? KRAM KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0