DET SENASTE ÅRET

2013-09-16 @ 21:40:07
DET SENATSE ÅRET HAR DET HÄNT VÄLDIGT mycket i mitt liv. Jag kollade igenom lite här på bloggen och för nästan precis ett år sedan i dag så skrev jag på kontrakt på min första lägenhet här i stockholm. Det var den 15/9-2012. Den 26/9-2012 var den dagen som jag flyttade in och sov första natten, här är inlägget som jag skrev då (länk). Jag kommer ihåg precis hur det känndes. Allt var så nytt och jag kände mig så fruktansvärt liten på söndagen då mamma skulle åka hem då hon hade varit nere och hälsat på. Det var mycket som var oklart när jag flyttade ner och på något sätt så kan jag känna nu att jag kanske var lite snabb i mina beslut. LIte snabb och lite blåögd kanske. Frågan är om det var bra eller dåligt? Jag skrev på ett kontrakt på 6 månader på en lägenhet på Odenplan innan jag visste om jag hade jobb eller om jag ens skulle trivas. Men jag visste innest inne att jag ville. Jag ville flytta, göra någonting nytt och flytta hemmifrån. Ibörjan var allt lite läskigt och nytt men också väldigt spännade. Jag började jobba på dagis som vikare men efter bara några veckor så fick jag via min farbror kontakt med Stefan. Det är min chef där jag jobbar nu. På restaurange frösunda port i Solna. Efter nästan 6 månader i min nya stad så var det dax att börja leta efter nytt boende eftersom mitt kontrakt snart löpte ut. Det löste sig så att jag skulle flytta in hos en kompis till familjen och under tiden så bodde jag på soffan hemma hos kompisar i ca en månad. Eftrer alla omständigheter så blev det inte att jag kunde flytta in hos henne så jag fick i lite smått panik söka efter ny lägenhet igen. Efter att jag lagt ut en annons på blocket om att jag sökte så fick jag kontakt med en man som hyrde ut en super fin etta på kungsholmen. Den låg centralt på Norrmälarstand med nära till vattnet. En riktig drömm lägenhet!Jag flyttade in där med ett andrahands kontrakt på även här 6 månader. Nu har det kontraktet snart löpt ut och på lördag bär nästa flytt lass av. Men denna gång mot något som känns mycket bättre och säkrare än förut. Jag ska flytta in tillsammans med min bästa vän Rebecca i Solna. Lägenheten är en trea som ligger ganska centralt vid solna centrum. Det är så underbart skönt att det inte är någon speciell tidsbegränsning på den lägenheten häller. Det ska bli så kul att bo tillsammans med Rebecca. Jag vill flytta NU! Ja så nu är packningen här hemma på kungsholmen i full gång. Jag ränkar med att vara klar med allt på Torsdag kväll. Mot mitt nya liv! 
Här är lite bilder ifrån det senaste årets lägenheter och så. Ny iflyttad till huvudstaden och odenplan!
Odenplan kommer alltid vara speciellt eftersom det var där min första lägenhet var.
Jag hade finaste utsikten i hela stada! 
Efter att ha sovit på mina nära och käras soffor blev den här pärlan min nästa lägenhet på kungsholmen. 
Jag kände mig mer hemma i lägehten på kungsholmen och vi har haft mycket kul här! 
Jag har haft en jätte bra sommar i stockholm och på kungsholmen och det känns super skönt att få strata ett nytt kapittel i livet nu. Mot Solna! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0