EGO

2014-02-13 @ 21:50:14
GOD KVÄLL. IMORSE BLEV JAG SLAGEN av en ganska intressant tanke. Jag har varit medveten om detta ganska länge tror jag efter som att min mamma alltid har givit mig detta råd: -Va lite ego iblan, det måste man. Jag brukar tycka att det låter hårt, inte så snällt mot mina med människor. Både dem jag har nära mig och för de okända personer som jag möter varje dag. Men i dag tror jag att kronan trillade ner lite hos mig. Det jag kan styra över i mitt liv är mig. Jag kan inte styra någon annan, visst jag kan påverka och jag blir påverkad av miljön och människor runt mig. Men mitt liv, beslut och min lycka är det bara jag som kan styra över. Om det är något som gör att jag inte mår bra eller är olycklig så är det ingen annan än mig själv som kan ändra den kännslan. 
Som jag skrev så har jag tänkt och varit medveten om detta innan men jag har aldrig riktigt lagt ner tid på att tänka på det. Det låter hårt men ibland, kanske oftare än vad man tror så måste man vara lite med egoistisk. Självklart inte till den grad att det sårar andra människor eller liknande. Men men måste se till att inte såra sig själv. 
Min tid är det jag har, jag har bara ett liv och det är upp till mig att göra det så bra och underbart som jag vill ha det! 
 
Tack och god natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0