MTT MOD

2014-04-06 @ 21:37:29

HEJSAN VÄNNER! JA DET ÄR VÄLL BARA att konstatera att jag är en periodare i det här med att skriva på bloggen. Jag tror det är för att jag inte skriver efter något speciellt tema eller en plan och så skiter jag i det i bland helt enkelt. Men jag har en tanke på gång att kanske börja skriva lite mer uttänkta inlägg så att det blir mer intressant att läsa, istället för bara blaha blaha. Men det handlar mycket om en känsla och inspiration som jag har skrivit om förr.  Jag tänkte att jag skulle uppdatera er lite på vad som händer och har hänt i mitt liv på senaste tiden. Men det blir i ett annat inlägg, Jag ska istället skriva om en tanke jag fick i dag när jag var ute på en promenad. Jag funderade över hur jag kommer att känna när och om jag flyttar till en annan stad, och då menar jag en för mig ny stad. Jag kommer ihåg när jag flyttade hit till Stockholm. Allt var nytt, spännande och roligt. Men också väldigt jobbigt och det var mycket jag skulle lära mig, ta in och bilda en uppfattning om. Det jag kom och tänka på är att undra om det kommer kännas lika nästa gång, om det kommer att vara lika känslomässigt eller kanske kommer det att blir ännu lite läskigare? Det kanske är så att modet minskar ju äldre man blir. Om det är så så är det väldigt tråkigt tycker jag och jag ska göra allt jag kan för att inte det skall bli en spärr för mig. Jag vill inte bli för bekväm och fastna i samma mönster. Jag vill se nya platser och möta nya människor. Jag vill inte att mina jobbiga erfarenheter i samband med en flytt skall sätta käppar i hjulet. 

Men det kan ju bli helt tvärt om också. Att nu när jag väl har tagit steget ut ur tryggheten så blir nästa gång mycket enklare. Nu när jag har mina  egna rutiner och lärt mig om hur en storstad fungerar. Mitt mod kanske har blivit större och det kanske bara blir större med åren.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0