INFORMATION NU OCH DÅ

2013-01-24 @ 21:03:44
JAG HAR TÄNKT LITE, tiden och vår utväckning har gått så fruktansvärt fort den senaste åren. Om man tänker på att tryckerikonnsten tog flera hundra år att utväckla och sprida. Allt gjordes för hand och inget gjordes halvhjärtat. För måra några tusen år sedan så skrev författarna varje bok exemplar för hand eller med hjälp av tryckeri. Det fanns inget som var datoriserat och efektiviserat på den nivån vi har idag. Det som jag har tänkt på och som då är lite av min fråga är om de är så stor skillnad på oss som människor i dag och förr, hur vi tänker, agerar och samlar upp information. Under hela mitt liv (född 93) har vi blivit matade med information och alltid haft möjligheten att få tag i information och lösningar på en sekund.har detta minskat vår kreativitet och förmågan att tänka och lösa saker på egen hand?. Jag säger inte att det är dåligt eller fel på något sätt att det funkar som det gör i vår tid men jag skulle vilja åka tillbaka till ränesansens tidsepok och känna på hur de hade de då just med nyhetsflöde och informationsflöde. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0